Drottningholm och specialutbildning i Skövde

 Då har man gått sitt första högvaktspass då. Som medlem i patrullen så fick jag en väldigt slö uppgift med ingenting att göra det första dygnet, men sen så ville befälet testa oss och satte igång larmet med jämna mellanrum och då kan jag lova att det blev fart på oss.   Annars var det mest minnesvärda grejerna när några killar försökte göra inbrott vid Pressbyrån alldeles intill och gissa om dom fick brottom när jag och min stridsparskamrat Mård kom springande med Ak5:a i högsta hugg.  Det gick ett larm vid ett slott en bit från Drottningholms som vi fick rycka ut på också och det var riktigt kul att få smyga omkring i skogen mitt i natten utan att veta vad vi skulle stöta på, men det visade sig vara falsk alarm.        Jag provade också på att stå post men det var ganska långtråkigt...
 Men det roligaste på Drottningholm, och kanske under hela lumpentiden, var när jag och Mård skulle tillbaka in till huset där vi håller till och killen som öppnade, Kalle som blev tappad i golvet när han var liten och har ärret kvar i pannan fortfarande och därför kallas för Skalle, ska skojja med mig och säger "Dra åt helvete" samtidigt som han öppnar dörren. Det är bara där att det är inte jag som står vid dörren utan vårt befäl. Befälet skakade bara på huvudet och gick vidare, men att se Skalles blick när det går upp för honom att han har gjort bort sig så mycket det bara går är obeskrivlig.

Jag kom förresten på ett roligt skämt på Drottningholm också:
 Vet ni varför vi i patrullen kan ha hur mycket sex som helst utan att flickorna blir gravida?
För att vi rycker ut i tid.  Hihi

Vi hade även en plutonsfest. Har aldrig varit ut i Stockholm, men det var roligt. Synd bara att vi hade ett ganska viktigt prov på morgonen då jag inte mådde så bra. Måste ju gå upp 06.00 som vanligt...


Numera håller jag till nere i Skövde för att få specialutbildning som spaningssoldat i fem veckor och det är väldigt slappt där nere med nästan ingen kvällstjäst och lugna befäl.

Det är ju svårt att summera tre veckor på 15 min men det här var i stora drag vad jag gjort sen jag skrev senast och nu ska jag snart åka till Närsen med Jacke ett par dagar och ha skoj.
Måste bara lägga till att päronen skulle åka på kryssning till Tallin idag, men när dom ska kliva på båten så visar det sig att farsans pass precis gått ut så dom är på väg hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback