Roliga övningar och välkommen-hem-fest

John Fogerty har rätt. Det har han alltid. men veckan var inte så jobbig. Däremot var den väldigt rolig. Vi har nu gått in i sib-skedet (strid i bebyggelse) och lärde oss hur man tar sig in i byggnader och sånt. Vi har utövat allt från hinderbaneliknande övningar till att ta oss in i riktiga hus.
 Vi har också fått inormation angående våra befattningar och det visade sig att Eldledningsgruppen inte har det så soft som jag hade trott. Vår uppgift är att ligga så nära fienden som möjligt och räkna ut deras possition så att dom kan beskjutas med så kallad indirekt eld bestående i första hand av granater granater. En övning som vi kanske får göra är att vara ute i 10 dygn i sträck utan kontakt med omvärden så vi måste bära med oss allt som vi ska ha med oss under de 10 dagarna. Med andra ord så kommer det att bli jävulskt jobbigt.


Sen fick vi påskledigt redan tidigt på Torsdagen och kvällarna har inte slösats bort.

Kompisen Pär är ju nyhemkommen från Nya Zeeland och det måste ju firas såklart så det blev en lång kväll i en liten stuga någonstans i Koppslahyttan.
Man säger att en bild säger mer än tusen ord och ibland så stämmer det så bra, men det krävdes också ganska många bilder för att första kvällen.

image64




image65


Förutom vattenpipa, smirnoff, öl, cider, hb, och diverse andra hemmagjorda drinkar så finns det även andra saker som för tankarna tillbaka till den långa kvällen i en liten stuga någonstans i Koppslahyttan:

1. Man blir inte possitivt överraskad om man blir väckt genom att någon häller ett glas vatten i örat på en.

2. Personen som häller vatten i örat på folk som sover blir inte possitivt överraskad om någon ger tillbaka med den eges medicin. Det kan till och med sluta att personen väljer att sova några timmar i en kall bil.

3. Det spelar ingen roll ur ont Pär har i halsen. När Born to Run spelas så måste han stå mitt på golvet och skrika med.

4. Om en kompis försvinner ut i skogen med en annan kompis och en flaska smirnoff som är tom när de båda behagar att komma tillbaka så har dom inte längre förmågan att ta till sig information.



Nu ska jag ladda inför högvakten nästa vecka och veckan därefter bär det av till Skövde på specialutbildning så det kommer att dröja några veckor innan jag får se mina goa kompisar igen...

Kommentarer
Postat av: Brit-Leif

Ah vad ni verkar ha det skoj. Ar just nu i Mission Beach, lite ode, men helt okej. ska bara vara haer i tva dagar, och imorgon star det White Water Rafting pa schemat! Sen aker jag upp till Cairns, Darwin och slutligen tillbaks till Sydney innan jag ska traffa Anna i Bangkok. Onskar jag hade kunnat vara med i Koppslahyttan! Big hugs! XX

2007-04-10 @ 10:43:44
Postat av: Pär

Skrålar ni till Born to Run!? Springsteen alltså. Well, well, det kanske finns hopp för dig med trots allt lillebror... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback