Olycka

 Idag skjöts en soldat i 20 års åldern till döds från P4, Skövde.
Samma regemente som jag fick min specialutbildning på. I
Aftonbladet läste jag att han tillhör NBG och kom då genast att
tänka på min Australienkompis från Falun som har sin NBG
utbildning i just Skövde.  Ett SMS och några sekunders svettig
väntan senare så kunde han försäkra mig om att han inte var
inblandad.
      Phu!      men jag kan inte riktigt släppa tanken på
att det lika gärna hade kunnat varit jag.
Det är så lätt hänt att någon glömmer någonting och i den här
branchen kan det ju som sagt få ödestigra koncekvenser.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Usch vad hemskt och läskigt!

Postat av: Helmersson

:( säkerheten är ju oftast mycket bra, med tanke på vad man faktiskt sysslar med, men ett misstag och ja... det kan sluta riktigt illa. Hoppas eran GW-utbildning går bra.

2007-12-06 @ 00:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback