Spelfel

 Spelade spel med släkt och vänner igårkväll. Vi var olika
många i lagen men i det stora hela så var det en tävling mellan
mig och lillebror,  som för övrigt fyller år idag.
Spelet var  "Som det kan låta - hemma hos oss 2"  och är ett av
de bästa musiksällskapsspelen jag känner till.  Det var allt
igenom spännande under hela partiet  och brorsans lag kunde
inte avgöra förrän en bit in i något som liknar sudden deth efter
att mitt lag missat två riktigt bra chanser,  men det var inte där
spelet avgjordes.

När lite mer än halva partiet var spelat så fick lillebrors lag en
fråga där svaret skulle vara Roy Orbisons underbara  Oh Pretty
Woman.
   Utan att tänka,  som vanligt,  och utan att sjunga låten,
som automatiskt ger rätt svar,  så skriker han ut:   Pretty Woman!
Reglerna säger att om man gissar fel svar så går frågan över,
varpå jag utbrister:  Den heter faktiskt  Oh Pretty Woman.   Det
här var alltså min poäng eftersom vi är väldigt noga med att man
måste svara korrekt.     Nu händer något som inte får inträffa.  I
svaret så har dom inte skrivit ut det ack så viktiga    "Oh"    som
inleder låttiteln.  Vilket ledde till att han felaktigt fick poängen trots
att han svarade fel  och dessutom vinner med en poängs marginal!!!

Finns det ingen rättvisa i vår grymma värld?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback