Högvakt på Drottningholm och omgruppering

 "Someone told me long ago. There's a calm before the storm."
Om John Fogerty har rätt så kan det bli jobbigt nästa vecka.  Den gågna veckan var med andra ord inte jobbig, men det gjorde ont. Precis som löjtnanten sa.
Vi har varje dag, hela veckan, marscherat med AK5:an och övat inför högvakten vid Drottningholms slott. Vi har även besökt Drottningholm och fått en grundläggande genomgång om hur det hela ska gå till. Det är faktiskt inte lika svårt som jag trodde att gå i takt och komma ihåg alla komandon.

Jag börjar också att bli mer och mer sugen på att göra utlandstjänst och åka till Kosovo om ett år. Vi fick en genomgång om bakrunden till oroligheterna där nere och om hur läget är nu och det taggade mig ännu mer att åka dit och göra en insats.

Våra grupper har splittrats och jag bor nu tillsammans med de som ska få precis samma utbildning som jag och här har jag skrapat ihop till en bild på 6:e Kompaniets E-grupp.

image63
Övre raden från vänster: Sveriges svar på Michel Moore: Mikael Mård, Herr Vänsterom Rickard Håkans och jag. Nedre raden från vänster: Greken Spiros Sotidis, Glidaren Ricard Nylund och Plutonens Skyddsombud Erik Blomberg.

Vad kommer vi göra då? Jo! Det är vi som räknar ut och bestämer åt vilket håll styrkorna ska anfalla. Om några veckor åker vi ner till Skövde för att under fyra veckor få specialutbildning på vårat område.

Kommentarer
Postat av: Brit-Leif

oooo, specialutbildning! later fancy! ;o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback