Lära sig av sina misstag?

 I fredags så kom jag iväg ganska sent med pendeln till Stockholmcentral och var väl ca 50 m från tåget som skulle ta mig hem till Dalarna igen när det, först sakta men sedan snabbare och snabbare, började rulla iväg längs rällsen. Ingen större fara då jag bara behövde vänta 45 min tills nästa tåg.

Nu sitter jag i min brors lägenhet i Borlänge på grund av att jag var ca 30 m bakom tåget som skulle ta mig till Stockholm när det, först sakta men sedan snabbare och snabbare, började rulla iväg längs rällsen.    Den här gången får jag vänta ca en och en halv timme på nästa tåg.   Frågan är väl vad som är jobbigast. Att jag missade tåget? eller att jag iklädd uniform som vanligt inte får skrika ut kännslor när jag drabbas av sånt här?

En timme kvar tills nästa tåg går så det är väl lika bra att göra sig iordning så att jag inte missar det också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback