Nytt misslykande vid frukostbordet

  Bristen på frukosttillhörigheter gick i morse ett steg längre i sitt försök att svälta ut mig. Detta beror nog i stor utsträckning mest på att jag under gårdagen prioriterade pokerspelande framför att beblanda sig med okända människor i en livsmedelsbutik.   Detta är dock en ganska klen tröst när man vaknar alldeles utsvukten på morgonen, även om jag lyckades nästan oförskämt bra med korten igår.
 Det som hände var att jag satte mig med en nästan tom mjölkförpackning och en oöppnad av samma sort plus de två och enda torra brödbitarna som fanns kvar i skafferiet.   När jag hade tömt den nästan tomma mjölkförpackningen och börjat hälla från den andra så visar det sig att det är fil och inte mjölk i den.
 Jag drar nu två slutsatser:


1. Jag har förstört dagens frukost

2. Jag åt igår en onödigt omättande frukost som bar ansvaret till varför jag gick små hungrig hela dagen

Gårdagen blev annars ganska trevlig.  Hade jag fått välja så skulle vi ha blivit lite fullare och resultat av schlager-EM varit annorlunda, men det är alltid kul att träffa gamla kompisar igen och nu är det snart ett helt år sen vi tog studenten.  Tiden går så fort.   Jag undrar hur det kommer att vara om ytterligare ett år. Kommer jag att umgås med samma personer?  Kommer jag överhuvudtaget att bo på de här breddgraderna?    Det komer med tiden att bildas nya frågetecken, men jag är helt övertygad om att slitet som krävs för att räta ut dom kommer att vara mödan värd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback