Avklarat

 Då var högskoleprovet över,    för den här gången,    och det var
sista gången som jag gjorde det gratis  bra med försvaret ibland.
Själva provet gick väl lite halv dant. Det känndes bättre än vanligt
och jag har rättat nästa hälften,  men det var inte riktigt lika positivt
som jag hoppats.  Matten är ju inga problem men att läsa och att
gissa ord brukar inte ge klirr i poängskörden direkt.
Men än finns det hopp.  Läste att de ska göra om provet till 2009.
Det ska då gynna mattematikerna mer.    Äntligen!  För det värsta
med hela provet är att hela 40 poäng läggs till att försöka gissa
rätt bland fem olika alternativ.

Det finns två klasser av ord när det gäller högskoleprovets
ordförståelse.  Den ena är när man inte har en aning om vad
ordet betyder och blir tvungen att gissa.  Det andra är när man
känner igen ordet och har en aning om vad det innebär, men så
kollar man på alternativen och kan konstatera att dom betyder
samma sak alla fem(!)  och blir tvungen att gissa i alla fall. PB
på ordförståelsen är 11 rätt av 40 och inget tyder på att jag slår
det den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback