Dags för OS, eller?

 080808.  Internationella Stockholmsdagen? Nej, nej, nej.  OS-invigning.
Åtta är nämnligen ett lyckotal i Kina så det är inte så konstigt att
invigningen ägde rum just idag.
Jag skrev bara ett inlägg om fotbolls-EM,  tror jag,  och det berodde dels
på att jag inte kunde följa hela mästerskapet  fullt ut men också därför
att sommarens stora idrottshändelse är utan tvekan OS. Endas VM i
fotboll intresserar mig mer,  men det är knappt.  OS är något speciellt.
När jag såg länderna marschera in så kändes det som att hela världen
för en stund var förenad. En stund senare så når det mig att  Ryssland
har gått in I Georgien
.  Det kan inte vara en slump att de Rysska
trupperna passerar den Georgiska gränsen i samma ögonblick som de
olympiska spelen invigs.
En gång i tiden så avbröt man krigen när det var dags för de olympiska
spelen  men den tiden är tyvärr förbi för länge sen. Jag blir så trött.
Förstör inte mitt OS!

                              

Kommentarer
Postat av: Pär

Kul att OS är i gång! Mindre kul om det skulle bli fullskaligt krig mellan Ryssland och Georgien...



Får man lämna in en beställning på en sån där dubbel-Minttu till nästa gång du kommer hem? ;)

Elena vill nog ha två likadana varor du hade med sist åt henne... Vore hyggligt.

Postat av: Lovisa

Min syster är född 800808...men inte är hon speciellt rik för de ;) (fast de är iaf ett lätt personummer att komma ihåg.. :P)

2008-08-10 @ 14:26:05
Postat av: Helmersson

Älska OS! Och VM! :P

2008-08-10 @ 20:24:40
URL: http://saraspalats.blogg.se/
Postat av: Helmersson

ändrade till 2,29 ;)

2008-08-10 @ 23:19:54
URL: http://saraspalats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback