Katträddaren

 För några dagar sen så dök det upp två kattungar under våran barrack och det måste
väl ha varit dom sötaste små liven någonsin.  Det finns i alla fall ingen som konkurrerar
i vår pluton om den titeln.  Jag tog för vana att ta med mig lite mat varje gång jag varit
och ätit och även om dom var väldigt skygga så vågade dom sig fram när det vankades
makrill och keso.  Det dröjde väl inte länge innan fler hade fått nys om att det det fanns
katter på campen och de började genast sätta upp fällor så att dom skulle kunna avliva
dom så fort som möjligt, men jag och några till lyckades fånga in dom först  och i morse
så gick jag upp flera timmar tidigare än vanligt för att skjutsa hem dom till en kille som
hade tänkte skaffa katter länge men det hade liksom aldrig blivit av.
Det känns jätte bra att dom klarade sig och jag hoppas verkligen att han som tog hand
om dom kommer att lyckas tämja dom för det var ena riktiga vildar.

 Katten på bilden stötte vi på för flera veckor sen när vi var ute och patrullerade.
Tyvärr så kunde vi inte ta hand om den och jag tvivlar på att den levde särskillt många
dagar till.


Kommentarer
Postat av: Barca

Fint gjort käre bror : )

Postat av: Ellinor

Cred till dig:)

2008-07-27 @ 22:02:04
URL: http://mariaellinor.blogg.se/
Postat av: gadde

lilla kisssseeeeeen

2008-07-27 @ 22:09:17
URL: http://nitsirken.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Svar på din kommentar!



En upplevelse, en känsla, ett samtal - något som uppfyller mig plötsligt och starkt - antingen som en reaktion på andras livsöden eller mitt eget. Så brukar det vara när jag skriver. Agerar jag inte med en gång försvinner det jag behöver skriva ner lika fort som det uppenbarade sig...



Fin bild ovan förresten - två världar på något vis.

2008-07-29 @ 12:10:07
URL: http://mariaellinor.blogg.se/
Postat av: Helmersson

Inte för jag gillar djur (läs min blogg!) men den lille kissen va rätt söt :)

2008-07-31 @ 12:41:10
Postat av: mamma

Hej!

Du är allt bra go du... kramar i mängder

2008-08-01 @ 18:36:08
Postat av: Lenita

oj den var nog inte så gammal!!!

2008-08-11 @ 11:55:47
URL: http://lenitatheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback