Cash självbiografin

 Har precis läst ut Johnny Cashs självbiografi och den var bra.
Jag tycker dock att den var lite ovanligt svårt formulerad så även
om det var interssant läsning så hade jag ibland svårt att hänga
med.

En sak som jag reagerade på   (nej två förresten  men det andra
var bara att han påstod att Hank Williams lämnade sin fru och
barn ensamma efter sin död när hans fru i själva verket hade
lämnat honom ett år tidigare och att det formodligen var det som
orsakade hans död,  men inte ens Johhny Cash kan ju hålla koll
på allt)  
var hur han beskrev Elvis  och jag brukar inte fastna för
hur folk beskrivit honom, men det här känns väldigt rätt:


"Det finns ingen som Elvis. Det har aldrig funnits någon som han."


Han är heller inte blyg att prata om sitt drogberoende. Måste vara
svårt att vara helt ärlig mot sig själv när man skriver en självbiografi,
men jag är beredd att tro på allt som står i den,  nästan i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback