Krigsskadad?

 För ett par veckor sedan så drömde jag att jag och några till i min
pluton låg och spanade ut över ett fält. Plötsligt så ser jag en stark
ljusstrimma och jag hör ett skott avfyras och jag ser någonting
komma emot mig i en rasande fart. I samma ögonblick vaknar jag
och är helt säker på att jag hörde det där skottet och flyger upp ur
sängen innan jag blir medveten om att det bara var en dröm.

Här om natten,  eller snarare dagen då jag jobbade natt hela förra
veckan och sov större delen av dagen
,  så vaknade jag av att det
åskade väldigt kraftigt,  och jag kan nästan svära på att marken
skakade,  och jag var helt övertygad om att vi blev anfallna av ett
artilleri eller bombplan. Jag hann till och med nästan in i skåpet och
hämta vapnet innan jag förstod vad det var frågan om. Jag la mig i
sängen igen och somnade om  men samma sak upprepade sig
igen nån timme senare, men den gången hann jag till och med ta
ut ak5:an innan verkligheten kom ikapp mig.

Det kändes ganska otäkt innan jag förstod hur det hela låg till, men
det är ju bra att jag har reflexerna på min sida ifall det skulle vara på
riktigt nästa gång...


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag är glad så länge du "bara" drömmer om sånna saker..vill inte läsa att de har hänt på riktigt!

2008-06-10 @ 17:12:53
Postat av: Ellinor

Har svårt att föreställa mig din verklighet. Sådana drömmar måste vara svåra att skaka av sig. Ta hand om dig

Postat av: Barca

Det låter inge vidare kul att ha sånna drömmar...

Men som lovisa säger så är det tur att det är drömmar fortfarande...

2008-06-12 @ 19:07:48
URL: http://barca8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback