Vem vet mest?

 Jag tycker att Rickard Olsson är en bra programledare, men ikväll gick han
över gränsen. Han påstod i ett frågesportprogram i TV att Beatles album
Sergeant pepper's lonely hearts club band,  som blivit utsett till världens bästa
album alla kategorier flera gånger om, kom ut 1968!  Han ändrade sig i och för
sig ganska snabbt och sa att han inte var säker på om det var -67 eller -68 men
det är ändå inte aceptabelt.

För er som inte vet så kom det mytomspunna albumet ut 1967 och inget annat.
Det jag reagerar på är inte att han inte visste när albumet kom ut  utan att han
säger fel i "Vem vet mest" där jag dagligen fyller på mitt kunskapsförråd  och det
gillar jag inte.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad bra att du vet det nu! ifall det kommer på en tp-fråga ;)

2008-11-18 @ 22:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback