Dubbelpunka

 I förra veckan när jag cyklade hem från skolan så la jag märke till
att det gick ovanligt tungt den sista biten. Väl hemma så visade det
sig att jag hade fått punktering på bakdäcket.  Kollade på internet
ifall det fanns nån cykelbutik i Uppsala som verkar bra och den
första jag hittade visade sig ligga bara några hundra meter från där
jag bor. Jag rullade dit cykeln dagen efter då jag hade sovmorgon
och fick den fixad på momangen.
Dagen efter var jag platt på samma däck igen och eftersom
cykelfirman har oregelbundna öppettider så kunde jag inte få den
fixad förrän igår. Vilket har lett till att jag har varit tvungen att  gå
till skolan ett antal gånger. Nu har jag i alla fall fått ett tjockare
"punkteringssäkert" däck så det återstår att se hur länge det håller
den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback