Borta bra men hemma bäst?

Är nyligen hemkommen igen, men är jag verkligen hemma?
De flesta kompisarna har spridit ut sig lite var stans i vårt avlånga land
och det är ju med dom som jag känner mig som mest hemma.
Tillråga på det så tillbringar jag mer tid vid  Hans Majestät Konungens eget Livgarde
än vad jag gör här   hemma   hos mor och far.

Annars så har väl veckan gått på som vanligt förutom i natt då tre i gruppen skulle ut
och  "släcka sin törst"  och med tanke på det tillstånd de brukar vara när de kommer
hem så spännde jag upp ett litet rep i rummet innan jag gick och la mig, men
när resten av plutonen fick höra om  mitt lilla spratt  så spårade det ur
och det hela slutade med att man knappt kunde ta sig fram i rummet bland
alla linor plus att kexsmulor lagts i offrens sängar. Kaoset slutade med att
krogen stängde tidigt så att de tre var inte ens  lulliga  när de kom hem, och
gissa vem dom hade som huvudmisstänkt ???


Kommentarer
Postat av: kristin

men nu är jag frisk igen. fast har ett STORT skavsår ist. så du kannske får bära mej på op sthlm! har ni haft bra tre veckor utan oss sjukvårdare.?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback