Roligt med mjöl

Ännu en vecka i kungens tjänst.   Den här veckan har faktiskt varit riktigt underhållande med mycket som hänt.

 I måndags hade vi  NBC-tjänst,  vilket innebär att lära sig skydda sig mot biologiska medel, gaser m.m. Det gjorde vi genom att ta på oss skyddsmasken och  C-vätskestället   som består av två plastpåsar.   En för underkroppen och en för överkroppen  och står man still med den påtagen så svettas man, men vi skulle naturligt vis ut i den stekande solen och lösa en massa uppgifter.  Jag har aldrig svettats så mycket i  hela mitt liv.  Avslutningsvis så klädde vi av oss nakna så när som på skyddsmasken och smorde in oss i mjöl,  skulle symbolisera saneringsmedel,  för att sedan doppa oss i en intilliggande sjö. Gissa om man kännde sig som en ogräddad bulle...

Resten av veckan har varit mycket strid och det gick väldigt bra förutom vid ett handgranatkast då jag glömde den ena säkringen vilket ledde till att löjtnanten fick krypa fram till granaten och detonera den manuellt.  Inte poppulärt.

Igårkväll var jag hoss en kär vän som jag träffat alldeles för sällan den senaste tiden men vi hade väldigt trevligt.

image81

image82

underbara vänner...

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Det såg ut som en trevlig kväll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback