Plugga?

 För några dagar sedan då jag rotade lite bland alla prylar som
mest bara ligger där i bokhyllan, så hittade jag min gamla fysik B
bok.   Eftersom det var ett av de ämnen som jag  tyckte mest om
under gymnasietiden så tog jag och bläddrade igenom den lite
grann.
Under en kort stund så tänkte jag tillbaka till den där tiden och
kännde att   det skulle vara kul att börja plugga igen(!)

Idag
har jag gått igenom alla, och då menar jag alla,
papper/brev/broschyrer som jag fått från olika universitet och
högskolor de senaste åren. Då jag alltid kännt att om jag ska
börja plugga igen så ska det vara i antingen Lund, Uppsala eller
Stockholm.  Efter att ha kollat på de olika orternas utbud så tror
jag att jag räknar bort den kungiga huvudstaden då jag hittade
två väldigt intressanta allternativ i de övriga två studentstäderna.
Det rör sig om  fysik och matte,  med inriktingar både på  lärare
och meterolog
  med en del spännande extra kurser.

Vi får se hur det blir. Jag har ju i alla fall ett år på mig.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du kan ju komma ner till skåne...då blir vi nästan grannar.. =)

2007-12-18 @ 16:35:12
Postat av: Helmersson

Fanns det inge intressant att läsa i Linköping då? Det är en kanonstad att plugga i, det svär jag på! :) Och du, självklart hör jag av mig om det blir en tur till Romme, :) tjip!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback