Mat

Idag har jag ätit mycket mat.  Jag brukar äta ganska rikligt med just den varan  men idag har jag ätit mycket mat.  Det började med att jag, tillsammans med lillbrorsan och min ömma moder skulle åka in till stan för att utföra diverse småärenden.  Då varken jag eller lillbrorsan vid den här tiden på dygnet inte hade ätit luch så beslöt vi oss för att söka lyckan i några av de mathörnor som det bjuds på i Kupolen.  Det slutatde med att vi fick matsällskap av en inte helt obekant journalistjävel i följe med två flickor.     Allt gick som planerat tills jag hade ätit upp min portion då jag upptäckte att flickan brevid mig såg   färdigäten   ut trots att det fanns både kolhydrater och proteiner kvar på tallriken  så jag erbjöd mig att hjälpa henne med hennes tunga börda. Det hela slutade med att jag också åt upp den andra flickans halvätna portion  och var därefter mer eller mindre mätt.
Nåra timmar senare så bjöd min ömma moders ömma moder ut släkten på en bit mat i Leksand och då började det verkligen kännas att man redan ätit tre kebabtallrikar, men det var en alldeles utsökt löfbiff med örtsmör och pommes fites som slank ner som avslutning på den matglada dagen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pyttsan, det var ju snarare VI som fick matsällskap!

Postat av: Lelle

Haha! Jag har aldrig träffat en gagnsing som kan lämna mat eller dyl. till skatorna. Din bror stod senast idag i köket och tänkte spara fyra citronmuffins som stått framme på ett fat i ett och ett halvt dygn - man kunde ju döda någon med dem...

2007-07-04 @ 16:34:20
URL: http://addi83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback