Student dags

Hemma hos min bästa kompis. 19:28
 Ölen går ner en efter en. solen börjar göra lika dant.
Har suttit vid datorn ett tag nu och varken John Foggerty, Elvis Paul McCartney eller Johnny Cach har fått säga sitt på vinyl.      Det är verkligen inget klagomål!   Det har spelats väldigt bra musik hela dagen.
Snart ska vi träffa lite gamla klasskompisar och jag kan inte låta bli att tänka på att det är ett år sedan vi stod och grät i armarna på varandra på studentkvällen.    Vad är det då som får en att komma ihåg studenten mest?  Tror inte att jag får starkare flashbacks än när jag hör   summer of -69   Kan inte finnas ett enda studentflak sen den släpptes som inte har spelat den.
 I Stockhom tar folk studenten lite då och då  vilket leder till att man ser studentflak varje dag vart man än går, men här i Stockholm så händer allt på en gång   och jag tror att det är lite värre.  

Varför är då inte studenten gämförbart med när man slutade högstadiet?    Jo,  det finns en skillnad. I högstadiet så gick man med dom som bodde i närheten.  I gymnasiet så gick man med dom som hade samma intresse som en själv och som valde samma inriktning.   Man har helt plötsligt någonting gemensamt tillsammans.

Att ta studenten är inte bara att vara klar i skolan. Det blir också ett bevis på vilka man verkligen är kompisar med. För er som tar sstudenten nu så kan jag bara säga att tänk på det. Dom ni kommer att umgås med efter studenten, det är dom som är era riktiga vänner    hur tight klass ni än har varit.

Hur kommer det att bli när man muckar från lumpen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback