Bus eller godis?

 Alldeles nyss dök det upp tre utspökade småtjejer på trappen
och sa de tre magiska orden  "Bus eller godis?"
Jag visste inte vad jag skulle ta mig till!   Vem vet vad de små
rackarungarna skulle hitta på om jag inte hostade upp med en
rejäl hög med godis?
Till min stora förskräckelse så upptäckte jag att min ömma
moders godisföråd var lika tom som Spencers matskål imorse!

Jag kännde hur svettdroppana började hopa sig och
kunde riktigt känna ungarnas onda blickar tränga in i nacken på
mig.
Jag mumlar lite grann för mig själv och går vidare mot frysen för
att se om det kan finnas något önskvärt där, men också för att
komma närmare bakdörren och får en betydligt bättre chans att
fly till skogs om jag inte skulle hitta något som finner djävulens
små springpojkar i smak.

Som tur var så hittade jag ett gäng glassar av typen  Minis Mandel
vilket de små liven, som nu inte längre verkade så hotfulla, blev
väldigt glada över, vände på klackarna och begav sig iväg ut i
höstkvällens mörker.
Vem vet vem de hemsöker här näst? eller vad som väntar den
som inte har ett extra förråd av   Minis Mandel   i frysen?

Kommentarer
Postat av: Pär

Tack för varningen. Här släpps det då inte in nå busungar. Och för den delen finns det inget godis i huset!

Postat av: Lovisa

Hos oss kommer det aldrig någon, det är ingen som vet att det finns ett hus där. Inte ens grannungarna...(?)

2007-11-03 @ 10:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback