Blod, svett och tårar

 Det värker i ryggen, känningar i båda knäna, damm som lagt sig på
mina allt för svaga linser, svetten rinner, blåsor i båda händerna
och kanske en påbörjan till en ihärdig och oerhört plågsam
huvudvärk.
Nej  jag har inte utsatt mig själv för ett extra jobbigt träningspass.
Nej  jag har inte varit bärhjälp till mina tjejkompisar som varit ute
och shoppat sähär i löningsdagarna.
Och Nej   jag har inte gjort något som har med Winston Churchill att
göra även om rubriken kan framhäva det.

Jag har satt ihop en ny soffa i vardagsrummet.   Mor har länge tyckt
att det varit dags att slänga ut den gamla, och allt för trasiga, soffan
som de senaste åren stått och tagit upp alldeles för mycket plats i
rummet till höger när man kliver in genom ytterdörren.
Det har varit ett långdraget skruvande, funderande och ihopsättande,
men nu är den nya soffan alltså på plats.

Blir du den första gästen som får provsitta den kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback