Bloggande

09:54
I skrivande stund så har jag redan läst alla de bloggar som jag
brukar följa. I vanliga fall så brukar jag både skriva och publicera
mina inlägg innan jag tar itu med att läsa vad andra har på hjärtat.
Varför jag gör så vet jag inte.  Jag tror att det kan ha att göra med
att jag inte vill  härma  andra och skriva liknande inlägg, men idag
så gör jag alltså tvärtom.

Vad läste jag då i de bloggar jag följer?
Kvadratroten ur nio. Tre stycken hade inte uppdaterat sina bloggar
och dom handlade i runda slängar om:
1.   Att aklimatisera sig i Norrland.
2.   Hur man vinner en diskussion med en sambo,  eller katt...
3.   Att tiden inte alltid räcker till.

De andra tre bloggarna som jag följer  så gott jag kan  skrev om:
1.   Att ett gammalt kylskåp har bytts ut mot ett nytt.
2.   Hur enkelt det kan vara att lära sig något bara man förstår.
3.   Den sista hade helt enkelt bifogat till en länk till en artikel ur DD.

Vad kan jag dra för slutsats av det här?
Det verkar ju onekligen som om det finns ett ganska brett sortiment
av vad man kan skriva om i sin blogg så jag behöver nog inte oroa
mig om jag råkar läsa någon annans innan jag publicerat min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback