James Dean

 Jag såg på en dokumentären om   den evigt unge legenden   James Dean igår.
Det handlade lite om hans liv, om hans besatthet av sin alldeles för tidigt
bortgågna moder och hur det präglade hela hans drygt 24 år lång liv.
Dom visade också ett gäng bilder på honom som när jag tidigare tittat på bara
tänkt:
 "Åhh  vad han är snygg!"   (Ja jag vet att jag har nämnt det förut men jag kan bara
inte hjälpa det.  Han är ju så snygg!)

Men det finns en berättelse bakom de flesta bilderna. Bilden här nedan togs
när fotografen skulle  testa ljusstyrkan  och bad James att helt enkelt bara gå ner
för gatan för att han ville ha något att fokusera på.    Resultatet ser du här:



Det är svårt att förstå  vilken otrolig utstrålning hade, och har för den delen,

En annan sak dom tog upp var att han, tillskillnad från dagens modellpojkar
och flickor, alltid bestämde hur han skulle se ut på bilden och allt fotografen
skulle göra var att trycka på knappen när han sa till.

En av mina favorit bilder, som han tog en hel del av innan han slog ignom på
den omtalade  vita duken  är den här bilden:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback