Pepparspray

 Igår upplevde jag förmodligen den värsta halvtimmen i mitt liv.
Att få pepparspray insprutat i ögonen och sen lösa några enkla
uppgifter var så otäkt så det går inte att förklara.     Själva
uppgifterna tog högst två miuter och där efter så stod jag och
sprutade kallvatten i ögonen i 35 min innan jag klarade av att
gå där ifrån.   Det brände i ansiktet, snoret sprutade, grova
andningssvårigheter och mycket annat på en gång.

Snacka om att man fått respekt för grejerna och att man
kommer tänka sig för både en och två gånger innan man
använder det på någon.

Kommentarer
Postat av: Helmersson

var det värre än tårgasen?

Postat av: Mattjus

Hur blir det om en preson har linser i ögonen?
Tänkte fräts linsen fast på öga så personen blir blind, eller gör det bara ont som för alla andra.

För trågasens kristaller gör ju så att linsen smälter fast på ögat. och man blirn nog blind.

För om peppar spray är så farlig och man skrämmer någon men peppar spray i handen.
Sen blir man blind. Då kommer ju troligen den personen bli fäld för grovt vålds brott.

får man sälja ett så faligt vapen i butiker? Får polisen bruka det hur som helst?

Vi har en stor fråga ett mysterium nästan

2008-03-18 @ 22:33:13
Postat av: Pär

Antar att du inte hade linserna i?

2008-03-20 @ 12:20:44
URL: http://lps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback