Kvinnoförnedrande eller hysteriskt kul

 Detta är en exakt kopia av US National Public Radios (NRP) intervju gjord av en kvinnlig reporter som pratar med en amerikansk general, General Reinwald.
Generalen lät scouter komma och besöka en av arméns baser.

Kvinnlig reporter: "Så, General Reinwald, vad är det ni kommer att lära scouterna när de kommer för att besöka er bas?"
General Reinwald: "Vi kommer att lära dem att klättra, att paddla kanot, lära dem bågskytte och att skjuta."
Kvinnlig reporter: "Att skjuta? Är inte det lite oansvarligt?"
General Reinwald: "Det tycker jag inte. De kommer att få ordentliga instruktioner om vapnet."
Kvinnlig reporter: "Anser du inte att det är väldigt farligt att lära barn sådana farliga aktiviteter?"
General Reinwald: "Nej, det gör jag inte. Vi kommer lära dem riktig vapendiciplin innan de ens rör ett vapen."
Kvinnlig reporter:  "Men ni utrustar dem ju till att bli våldsamma mördare."
General Reinwald: "Tja, du är ju utrustad för att kunna bli prostituerad. Och det är du väl inte?"

Sändningen blev knäpptyst och intervjun avslutades.

Hade jag hört den här radiosändningen så hade jag aldrig kunnat hålla mig för skratt. Hysteriskt kul.  Eller?


Kommentarer
Postat av: gadde

det va faktiskt kul!

Postat av: mamma

Har du fått mitt senaste sms?Har ni varmt nu oxå? Ska dra till friskis nu. Kramar i mängder

2008-09-10 @ 17:17:24
Postat av: Helmersson

Det var kul, man måste ha lite självdistans :) Men det var nog inte så kul för kvinnan i fråga...

2008-09-11 @ 09:49:29
URL: http://saraspalats.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hmm..får nog fundera på vad jag tycker om det där, fast lite kul är det ju :P

2008-09-11 @ 17:55:23
Postat av: Angelica Lindvall

HAHAHAHA.. men jag förstår samtidigt kvinnan, jag hade nog också blivit förskräckt och avbrutit sändningen. Å andra sidan är ju killar utrustade att bli prostituerade också.

2008-09-24 @ 14:33:22
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback