Världens största konspirationer

 Läste ut en bok för några dar sen med samma namn som rubriken ovan. Blev tipsad av en kompis i plutonen som trodde att jag skulle gilla den,  och det gjorde jag. I boken nämns åtta olika konspirationer och den är varken för eller emot någon av dom utan lägger helt enkelt bara upp fakta om vad man vet och vad som är spekulationer. Några av de konspirationsteorier som tas upp är  Palmemordet, Kennedymordet och Area 51, men den jag gillade mest att läsa var den om månlandningen.
Man har ju länge hört att amerikanerna aldrig landade på månen, flaggan rör sig, inga stjärnor på himlen m.m, men jag känner mig i alla fall, efter att ha läst boken, väldigt säker på att det inte var någon bluff även om många astronauter fortfarande är väldigt skeptiska till det hela.
Här är några av de punkter som tas upp:

Det syns inga stjärnor på himlen på bilderna från månen. I själva verket borde stjärnorna ha synts tydligt eftersom det inte inte finns någon störande atmosfär ivägen.

Den amerikanska flaggan vajar trots att det inte finns någon atmosfär på månen och att det därmed inte kan blåsa där.

Hur kommer det sig att det syns fotspår runt månlandaren efter det att astronauterna lyft? Startmotorn borde ha rört upp en massa damm och täckt över dessa

Alla dessa punkter har helt logiska förklaringar. Jag tänkte skriva med dom men de var så långa så jag orkar inte. Också helt logiskt;)


Kommentarer
Postat av: Lovisa

vi har ett area 51 i medväga! de finns en byggnad som inte finns med på kartorna eftersom de är en militärbro där inne,vill ju inte att fienden ska bomba de ;) fast de riktiga area 51 är nog lite coolare...

2008-09-07 @ 18:16:17
Postat av: Ellinor

Låter himla spännande! Sånt där gillar jag, så ska lägga titeln på minnet.



Tack för din fina kommentar hos mig- blev glad!

Postat av: Pär

Har också läst den, vissa teorier är riktigt intressanta!



Förresten, säljs det nån whiskey av märket Gentlemen´s Jack där nere? I så fall får du gärna köpa hem en sån till mig! Mamma vill ha en Minttu och E vill gärna ha det gamla vanliga... ;)

2008-09-07 @ 21:04:05
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: mamma

Grattis på din dag imorgon. Hoppas att den blir så bra som möjligt. Vi firar väl när du kommer hem. Kramar

2008-09-08 @ 15:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback